Content marketing for websites

What Content Marketing for websites and what potential it harbours for SMEs is explained in this article. In a nutshell, content marketing is advertising with content on the website.

Mit CM generate companies today Turnoveras Substantial content are searched for on the Internet. Which content is interesting, for which companies is content marketing worthwhile? The content that plays a role for website visitors today is called Entertainment and Knowledge.

It has been proven that CM is ideally suited to Trafficso the Visitor numbers on your website. This will also increase enquiries for your products, services or purchases via your online platform. Your company's image and brand value will increase.

Content marketing increases visitor numbers

But what are the steps behind a successful CM campaign? Wie lässt sie sich planen, realisieren und implementieren? In unserer Serie zur Entwicklung einer individuellen, erfolgreichen CM-Strategie erläutern wir Ihnen die wichtigsten Module. Das unterstützt Sie bei der Entscheidung, welche Schritte Sie selbst in die Hand nehmen und welche Sie lieber einer Agentur wie uns überlassen möchten. Natürlich beantworten wir Ihre diesbezüglichen Fragen gerne auch persönlich – kontaktieren Sie uns einfach!

Content marketing objectives

This is how you formulate your objectives and integrate content marketing into your overall marketing plan.

Wie bei allen Marketingkampagnen ist auch im Fall des Content Marketing gute Vorbereitung ein essenzieller Erfolgsfaktor. Am Anfang steht Ihre persönliche Zielsetzung: Was und wen wollen Sie mit Ihrer CM-Strategie erreichen? CM ist in der Lage, eine ganze Reihe von Ergebnissen zu erzielen – je nachdem, wo Ihre Prioritäten liegen, werden die entsprechenden Inhalte und Themen angepasst und die Kanäle gewählt. Beginnen Sie also mit einer präzisen Formulierung Ihrer individuellen Ergebnisorientierung.

a) Conversions/ sales increase
You would like to
-Increase the number of sales or utilisation of your services via your website or in your online shop
-Winning new customers by building trust and expertise
-retain existing customers and motivate them to make regular purchases.

b) Lead generation/ network optimisation
You would like to
-Increase the number of your newsletter and information recipients
-Gain multipliers for your referral marketing
-Achieve a measurable increase in the number of people interested in your portfolio

c) Brand launch/ brand development
You would like to
-launch a new brand on the market
-make an existing brand better known
-build a new brand image

d) SERP ranking/ search engine optimisation
You would like to
-make your website generally more attractive for Google&Co.
-Generate content for populating SEO-relevant channels
-become more relevant for link partners and social mentions

Of course, these objectives can and will overlap. It is important to formulate the desired results as precisely as possible. Only then can it be defined during the campaign on the basis of the analysis figures whether it is successful or whether it should be readjusted. If different areas in your company are affected by the CM strategy, the expectations of all those involved should be weighed up and synchronised become.

Vote CM

Idealerweise wird das CM mit den restlichen laufenden und geplanten Marketingmaßnahmen synchronisiert – denn geballte Kommunikation über verschiedene Kanäle ist immer noch am wirkungsvollsten. Gleichen Sie den Zeit- und Schaltplan Ihrer CM-Kampagne mit Ihren anderen Kommunikationsschritten ab und berücksichtigen Sie auch Ihre Vertriebsplanung entsprechend.

5efb999e9fc84b9b8767eba7fd6ae925 - Content Marketing for Websites

Pages: 1 2 3 4

en_GBEnglish (UK)